درد شانه بوریست شانه

درد شانه بوریست شانه

بورسیت شانه

درد شانه در اثر التهاب بورس ناحیه شانه را بورسیت شانه میگویند .بورس ساختارهایی کیسه مانند حاوی مایع هستند که در محل اتصال یا عبور تاندون عضلات و در حد فاصل تاندون و استخوان قرار دارند و از ساییده شدن انها بهم جلوگیری و حرکات مفصل را نرم میکند.

علل بورسیت

بورس ناحیه شانه میتواند در اثر خرکات تکراری شانه ملتهب شود.ورزشهایی که در ان دست به دفعات زیاد در امتاد سر قرار میگیرد مثل بدمینتون تنیس شنا والیبال مستعد این اسیب میباشند.

  علائم و نشانه ها

درد در جلو قسمت خارجی شانه. درد با بالا بردن دست بالاتر از سطح شانه تشدید میشود . در قسمت خارجی شانه تورم و گرمی احساس میشود.

درمان

استفده از یخ درمانی به این صورت که هر 3 الی 4 ساعت 1 بار به مدت 20 دقیقه کیسه حاوی یخ را بر روی شانه قرار داد و به مدت 2 الی 3 روز ادامه دهید تا درد کاملا رفع شود .داروهای ضد درد غیر استروئیدی در کاهش درد و التهاب بورس مفید میباشند . در صورت باقی ماندن درد از تزیق کورتون به داخل بورس برای رفع التهاب استفاده کرد . لازم است در فاز بهبودی ورزشهای تقویت شانه انجام گیرد .

زمان بازگشت به فعالیت

زمانی که شانه اسیب دیده را بتوان در تمام دامنه حرکتی بدون درد حرکت داد .و شانه قدرت و توان عضلانی قبل از اسیب را بدست اورد.

نویسنده مطلب: حامد کریمی

حامد کریمی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...