کاوه مهرابی: هنوز شانس حضور دررقابتهای بدمینتون المپیک لندن را دارم

کاوه مهرابی: هنوز شانس حضور دررقابتهای بدمینتون المپیک لندن را دارم

کاوه مهرابی: هنوز شانس حضور دررقابتهای بدمینتون المپیک لندن را دارم

کاوه مهرابی می گوید:تاکنون در جدول رنکینگ جهانی ۱۸۸۰۰ امتیاز کسب کرده‌ام که از میزان امتیازم در المپیک پکن که سهمیه گرفتم نزدیک به ۲۵درصد بیشتر است و برای اولین بار است یک ایرانی در مسابقات بین المللی تا این میزان امتیاز کسب می‌کند، مهرابی معتقد است اگرچه احتمالا در لیست اولیه انتخاب شدگان المپیک جایی ندارد اما این آخرین شانس وی برای حضور در المپیک لندن نخواهد بود.مهرابی که اکنون جایگاه ۸۴جهان را دارد معلوم نیست در لیست اولیه المپیک حضور داشته باشدولی با بیان اینکه بسیار امیدوار ه به این مسابقات راه پیدا کنم، گفت: حقیقت این است که من حتما شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن دارم اما در لیست ۳می (۱۴ اردیبهشت) نخواهم بود.

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید

وی ادامه داد: شاید توضیحش از لحاظ فنی کمی پیچیده باشد اما قوانین ریزی برای المپیک بدمینتون وجود دارد که احتمال تغییر این لیست براساس آن زیاد است. مثلا بازیکنانی هستند که در دو جدول (هم در دوبل و هم در میکس) سهمیه گرفته‌اند به همین دلیل تعداد سهمیه در یک نفره افزایش پیدا خواهد کرد چون جدول دوبل و میکس ۱۶ تیم است و امکان افزایش آن وجود ندارد. البته بعد از اعلام لیست اولیه باید منتظر شد تا BWF و IOC محاسبات را انجام دهند که احتمالا تا ۵ هفته دیگر طول خواهد کشید و تا آن زمان باید صبر کرد. وی تاکید کرد: این را هم باید بگویم که من تاکنون در جدول رنکینگ جهانی ۱۸۸۰۰ امتیاز کسب کرده‌ام که از میزان امتیازم در المپیک پکن که سهمیه گرفتم نزدیک به ۲۵درصد بیشتر است و برای اولین بار است یک ایرانی در مسابقات بین المللی تا این میزان امتیاز کسب می‌کند. بنابراین گزارش، رنکینگ جهانی بدمینتون امروز اعلام می‌شود و بدمینتون بازان راه یافته به المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز مشخص خواهند شد. این رنکینگ براساس امتیازاتی است که بدمینتون بازان در مسابقات بین المللی در بازه زمانی یکساله از ۲۸ آپریل ۲۰۱۱ تا ۳ می‌۲۰۱۲ بدست آورده‌اند.
- این لیست شامل ۱۷۲ بدمینتون باز خواهد بود که به این شرح است:
یک نفره مردان = ۳۸ نفر
یک نفره زنان = ۳۸ نفر
دونفره مردان = ۳۲ نفر (۱۶ دوبل)
دونفره زنان= ۳۲ نفر (۱۶ دوبل)
میکس دبل = ۳۲ نفر (۱۶ دوبل)

- نحوه انتخاب ۳۸بدمینتون باز در قسمت یک نفره براساس قوانین زیر صورت می‌گیرد:

* اگر رنکینگ بدمینتون بازان بین ۱ تا ۴ باشد آن کشور ۳ سهمیه خواهد داشت.
* اگر رنکینگ بدمینتون بازان بین ۱ تا ۱۶ باشد آن کشور ۲ سهمیه خواهد داشت.
* بقیه کشورهایی که بدمینتون بازان آن‌ها در رنکینگ جهانی حضور دارند تنها یک سهمیه دارند.
* کشور میزبان المپیک نیز ۲ سهمیه دارد (این در صورتی است که بازیکنان این کشور نتوانند سهمیه را کسب کنند، ضمن اینکه این کشور سهمیه اضافی ندارد

نویسنده مطلب: حامد کریمی

حامد کریمی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...