محمدرضا تهرانی:بدمینتون مردابی راکد در ورزش ایران است

محمدرضا تهرانی:بدمینتون مردابی راکد در ورزش ایران است

محمدرضا تهرانی:بدمینتون مردابی راکد در ورزش ایران است

محمدرضا تهرانی" رئیس هیات بدمینتون استان هرمزگان و سرپرست استان گیلان جزو افرادی بود که توانست در طول مدت حضورش در استانهای نامبرده نقش قابل توجهی در پیشبرد این رشته داشته باشد اما به طور ناگهانی از سوی رئیس فدراسیون بدمینتون از کار برکنار شد، وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، اظهارداشت:‌ زمانی که خود را برای برگزاری مجمع انتخاباتی هیات بدمینتون استان گیلان آماده می کردم، متوجه شدم که از سوی رئیس فدراسیون نامه ای مبنی بر تغییر سرپرست هیات ارائه شده است. در این نامه ارسالی اعلام شده بود که به دلیل عملکرد ضعیف "تهرانی" باید برکنار شود. این امر در حالی است که من در طول دوران حضورم در هیات بدمینتون استان گیلان بخش اعظمی از بدهی ها را پرداخت کردم همچنین توانستیم در مسابقات قهرمانی کشور بانوان عنوان سومی را کسب کنیم. تمامی این صحبتها به خصوص پرداخت بدهی ها با سند و مدرک موجود است.

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید

تهرانی تصریح کرد:‌ به طور کلی عملکرد من باید از سوی مدیر کل تربیت بدنی استان مورد بررسی قرار بگیرد زیرا فدراسیون در طول این مدت برنامه خاصی نداشت که من بخواهم در آن عملکرد خوبی را ارائه دهم.

حرفهایم به مزاج رئیس خوش نیامد

رئیس پیشین هیات بدمینتون استان هرمزگان اظهارداشت: به نظر من علت برکناریم از پست سرپرستی هیات بدمینتون استان این بود که در طول مجمع عمومی سالیانه  فدراسیون اقدام به بیان یکسری حقایق در خصوص بدمینتون کردم که این موضوع به مزاج مسئولان به خصوص رئیس فدراسیون خوش نیامد.

تهرانی افزود: از مهمترین مسائلی که من در مجمع سالیانه فدراسیون مطرح کردم این بود که مسئولان مربوطه در اعزام ملی پوشان به مسابقات برون مرزی برای کسب سهمیه المپیک، همکاری لازم را با آنها ندارند. من در این جلسه به مسئولان فدراسیون اعلام کردم که چرا در هیچ یک از برنامه های اجرایی و مسابقات مختلف از جمله بین المللی و یا قهرمان کشوری حتی یک خبرنگار از سوی رسانه های مختلف و صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران حضور ندارد؟ رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که چرا حتی در این مجمع انتخاباتی شخصی از سوی اصحاب رسانه حاضر نیست؟ گفت: ما می خواستیم مجمع خودمانی برگزار شود. در ادامه من در این مجمع از رئیس فدراسیون سوال کردم که چرا هیچ یک از ملی پوشان (در رده های سنی مختلف) به رقابتهای برون مرزی اعزام نمی شوند؟

وامدار هیچکس نیستم

وی تصریح کرد: این سوالات باعث شد تا آنها نخواهند با من همکاری خود را ادامه دهند. من نمی خواهم در هیچ زمینه ای وامدار کسی باشم و تمامی حقایق را آنطور که هست بیان می کنم.

همه بدمینتونیها خوابند

سرپرست پیشین هیات بدمینتون استان گیلان در ادامه اظهارداشت: وضعیت بدمینتون در حال حاضر در یک آرامش کامل به سرمی برد، به گونه ای که همه خوابشان برده است و هیچکس در این مجموعه انگیزه ندارد که بخواهد برای پیشبرد اهداف متعالی گامی را بردارد.

نبود اسپانسر و عقبگرد بدمینتون

تهرانی افزود: هم اکنون وضعیت بدمینتون به گونه ای شده که هیچ حامی مالی و اسپانسری حاضر به سرمایه گذاری در این رشته نیست، آنها به دنبال بازتاب خبری برنامه های اجرایی و مسابقات هستند که متاسفانه در این خصوص هیچ اتفاقی نمی افتد. به نظر من عدم حضور این حامیان مالی و عدم سرمایه گذاری در این رشته باعث شده تا بدمینتون عقبگرد داشته باشد.

نخبه سوزی در بدمینتون

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما با عدم اجرای سرمایه گذاریهای قوی در حال از دست دادن یک نسل بدمینتون باز نخبه هستیم. ملی پوشانی چون غلامرضا باقری، علی شاه حسینی،‌ سروش اسکندری و برخی دیگر کسانی هستند که در اوج قرار داشته اما به دلیل عدم حمایت مسئولان نتوانستند سهمیه المپیک را کسب کنند. ما با وجود چنین نخبگانی در لندن هیچ نماینده ای نداریم.

قهرمانی در سوپر لیگ هم رنگش را باخته است

رئیس اسبق هیات بدمینتون استان هرمزگان در ادامه گفت: رقابتهای لیگ برتر در فصل گذشته از سطح کیفی بسیار پایینی برخوردار بود و هیچ یک از ملی پوشان در حد مطلوب ظاهر نشدند و تیمهای شرکت کننده برای رسیدن به عنوان قهرمانی تلاش و تمایلی نداشتند حتی قهرمانی در لیگ برتر هم رنگ خود را باخته است. تیمها می دانند که در صورت کسب مدال طلا بازهم نه تنها هیچگونه بازتاب خبری نخواهند داشت بلکه امتیازی هم از فدراسیون دریافت نخواهند کرد.

بدمینتون ختم شده به مسابقات دهه فجر

تهرانی اظهارداشت: کل بدمینتون ایران فقط به برگزاری یک دوره مسابقات بین المللی دهه فجر ختم شده است. در طول یکسال تمام این مجموعه مربوط شده به اجرای رویدادی که هیچگونه بار فنی خاصی ندارد.

صدای زنگ نابودی بدمینتون شنیده می شود

وی گفت: من به مسئولان ورزش هشدار می دهم که این رشته در حال نابودی است و احتیاج به یک روح جدید دارد. این رشته تبدیل به مردابی راکد در ورزش کشور شده است و هیچگونه رشد و پیشرفتی در آن حاصل نمی شود.

دانش مربی اندونزیایی باستانی است

سرپرست اسبق هیات بدمینتون استان گیلان در خصوص حضور مربی اندونزیایی در ایران اضافه کرد: حضور وی در یک پرسه زمانی برای بدمینتون ایران بسیار خوب و موثر بود اما وی در حال حاضر هیچ چیز برای ارائه کردن در این رشته ندارد. ما می توانیم از مربیان بزرگتر استفاده کنیم اما علت اینکه این اتفاق نمی افتد را نمی دانیم.

انتقال بودجه هنر نیست

تهرانی ضمن یادآوری این موضوع که در مجمع فدراسیون بدمینتون رئیس فدراسیون اعلام کرده بخشی از بودجه سال گذشته را ذخیره و به حساب سال جدید منتقل کرده است، اظهارداشت: ذخیره و انتقال بودجه در چنین شرایطی که بودجه اختصاص یافته از سوی سازمان تربیت بدنی وقت بسیار  اندک است، فقط در شرایطی است که مسئولان دست اندرکار هیچگونه کاری انجام ندهند.

وی گفت: برگزاری مسابقات نه تنها باعث رشد یک رشته می شود بلکه عاملی است برای جابه جایی هزینه ها و این امر نشان می دهد که مسئولان فدراسیون برای نیل به اهداف تعریف شده تلاش و سرمایه گذاری کرده اند.

بدمینتون باید مدون شود

تهرانی تصریح کرد: ورزش بدمینتون باید مدون شود، فدراسیونیها اعلام  کرده اند که ما می خواهیم جوانگرایی کنیم. آنها باید بدانند که در شرایطی می توان این ادعا را  کرد که ما با یک تعداد عظیمی از پشتوانه های آماده و قدرتمند مواجه باشیم.

وی افزود: اجرای این گونه برنامه ها براساس سیاست جوانگرایی نشان دهنده آن است که برای المپیک سال 2016 در رشته بدمینتون حداقل 8 نماینده داشته باشیم.

چرا مسئولان شفاف سازی نمی کنند؟

رئیس سابق هیات بدمینتون استان هرمزگان در ادامه یادآور شد: چرا مسئولان فدراسیون در ادامه برنامه های خود شفاف سازی نمی کنند؟ چرا در این مجموعه و بخش اداری آن فقط چند نفر خاص فعالیت می کنند؟ چرا در این فدراسیون هیچ وقت به فرد جدیدی برای عضویت و یا فعالیت در کمیته های مختلف اجازه کار داده نشده است؟ از این قبیل چراها در این مجموعه بسیار زیاد است اما کسی نیست که به درستی پاسخ آن را بدهد.

برای سوء استفاده از ورزش فعالیت نمی کنم

تهرانی در خاتمه گفت: من زمانی که از سوی "پوریا" از سمت خود برکنار شدم اعلام کردم که هدفم از آمدن و فعالیت در این رشته فقط کمک به ورزش بود نه سوء استفاه از پست و سمت خود. انتقاد ساده ترین راه برای پیدا کردن اشکالات است، پس باید مسئولان از این انتقادات بهترین بهره برداری را داشته باشند

نویسنده مطلب: حامد کریمی

حامد کریمی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...